środa, 14 sierpnia 2013

Postcards from Poznań

Pierwszy raz spędziłam więcej niż kilka godzin w Poznaniu dzięki filmowemu festiwalowi Transatlantyk, na który wybrałam się tam równe dwa tygodnie temu. Dni festiwalowe wyglądały tak, że od 11 rano do 1 w nocy siedziałyśmy w kinie z półgodzinnymi lub godzinnymi przerwami pomiędzy poszczególnymi seansami. Dlatego, żeby móc zobaczyć w tym mieście coś więcej niż Multikino i Stary Browar pojechałyśmy tam na dwa dni przez otwarciem Transatlantyku. 
Przyznam się, że bardzo się zdziwiłam jak ładny jest Poznań. Najczęściej, gdy mówi się o najpiękniejszych polskich miastach wymienia się Kraków, Gdańsk, Wrocław, czy Warszawę. Nie rozumiem, dlaczego Poznań nie jest wymieniany razem z nimi skoro może konkurować z nimi na równych prawach. Bo wbrew temu, co myślałam nie ogranicza się jedynie do rynku z koziołkami. Dużo chodziłyśmy oddalając się również od starówki i każda dzielnica miała w sobie coś wyjątkowego. 
Najbardziej poznaniakom zazdroszczę parku przy Starym Browarze, w którym w piknikowo-wakacyjnej atmosferze spędzałam przerwy pomiędzy festiwalowymi seansami filmowymi; Galerii Malarstwa i Rzeźby Muzeum Narodowego z ogromną kolekcją od sztuki starożytnej do XX wieku, w którym spędziłyśmy chyba z 5 godzin; wyjątkowo ładnych rynków warzywnych, pojawiających się nagle, co kilka przecznic, na które pewnie nikt poza mną nie zwraca zbytniej uwagi (bo tak, muszę się przyznać, ale uwielbiam rynki: atakujące mnie ilością kolorów, zapachów i smaków, och, ach, nieważne, wróćmy do Poznania); a także wielu klubokawiarni oraz restauracji ze świetnym jedzeniem i fajnym designem jak Yeżyce Kuchnia, Juice Drinkers, Pracownia Cafe, Strefa Kultywator, Taczaka 20, no i oczywiście Werenda w Starym Browarze z przecudownym wystrojem jak z bajkowego ogrodu.  





FIND ME ON FACEBOOK, TWITTER, TUMBLR, BLOGLOVIN' AND INSTAGRAM @monikatanas

7 komentarzy:

  1. Przepiękne zdjęcia no i przepiękna Ty ":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się!
      Poznań jest na mojej liście miast które muszę odwiedzić ;)

      Usuń
  2. Wstyd się przyznać, ale jeszcze nie byłam w Poznaniu. Po twojej relacji i zdjęciach stwierdzam , że muszę się tam wybrać.
    www.esperadaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjnie wyglądasz Kochana, świetne fotki, kocham Poznań:)
    Obserwujemy i lubimy się na FB?
    Pozdrawiam Serdecznie
    http://zocha-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. zdjęcie w 'o mnie' jest genialne! Kości policzkowe <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Zapraszam do obserwowania bloga.