piątek, 25 stycznia 2013

Chanel Spring/Summer 2013 Haute Couture


Dawno nie zdarzyło mi się napisać czegoś porządniejszego od idiotycznej, utworzonej na szybko notki z milionami literówek, gdzie to wychwalam konkretną część garderoby, którą akurat mam na sobie, na przemian z tworzeniem kolejnych od ku czci starych ubrań, wygrzebanych z dna szafy. Żeby zapomnieć na trochę o wszystkich niepowodzeniach, upokorzeniach i porażkach ostatniego tygodnia uciekam w magiczną rzeczywistość ostatniego pokazu Spring/Summer 2013 Haute Couture Chanel.


Karl jest niezaprzeczalnym mistrzem teatralizacji pokazu. Przy tym pokazie poszedł nawet dalej i z samej prezentacji kolekcji uczynił przedstawienie. W końcu modelki prezentowały się na scenie specjalnie wybudowanego we wnętrzu paryskiego Grand Palais  amfiteatru. Zaś spektakularną scenografię wprowadzającą tajemniczą atmosferę niczym ze Snu Nocy Letniej tworzył las, który również został tam specjalnie wybudowany w celu realizacji wizji genialnego projektanta. 
Wraz z narastaniem niepokojącej muzyki prezentowane jest aż 70 projektów sukien oraz klasycznych kostiumów z tweedu oraz wełny bouclé. Wszystko utrzymane w klimacie mrocznego, wręcz gotyckiego romantyzmu. Marzenia o późnym XIX wieku, Weimarze, czasach Goethe  i Schillera...
Sylwetki są wysmuklone z wyraźnie zaznaczonymi ramionami. Dzięki temu uzyskano optyczne wydłużenie szyi, które zostało dodatkowo spotęgowane przez wysokie upięcie włosów i wplecenie w nie ozdób wykonanych z piór. Wraz z dramatycznym makijażem dawało to niesamowity efekt. Modelki wyglądały jak fantastyczne zjawy w przepięknie mieniących się i idealnie układających w ruchu sukniach. Zachwycająca, jak zawsze zresztą przy Haute Couture, jest jakoś wykonania. Widząc całe warstwy piór i misterne, ręcznie wykonane hafty, które na pierwszy rzut oka wręcz wydają się być printami, aż marzę o tym, żeby móc ich dotknąć.
Jestem pod wrażeniem tempa pracy Lagerfelda. Ledwo miąć po premierze równie świetnym pokazie Pre-Fall 2013 tworzy coś tak wspaniałego. Jest to chyba najpiękniejsza kolekcja Chanel jaką widziałam. Zachwyca mnie pod każdym względem i myśląc o niej ciągle nasuwają mi się nowe interpretacje. Raz widzę awanturniczą bohaterkę westernów wybiegającą w przaśnej kreacji w piórach i skórzanych butach z podrzędnego Saloonu, innym razem surrealną postać z filmu Burtona, czy delikatną baletnicę.

|


15 komentarzy:

  1. ta kolekcja jest po prostu piękna. Brak mi słów. Bardzo dobrze opisałaś nie tylko swoje odczucia oglądając niesamowite kreache ale także i moje i pewnie wielu innych osób. Magia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kreacje* głupi iphone :<

      Usuń
  2. Cudowne! Piękne i zjawiskowe! dawno nie widziałam nic równie fantastycznego! Te wszystkie tweedowe kostiumiki i barwne sukienki, skóra! Magia!
    A wogóle makijaż oczu modelek to dzieło sztuki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialna kolekcja. Sukienki są fantastyczne;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pecudowne projekty, maja w sobie maaaagie! Buziaki, zapraszam na nową notkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie wpisy!
    Dodaje do obserwowanych koniecznie i zapraszam do mnie ! :)

    ciekawa stylizacja :)
    Zapraszam do mnie

    http://5podwunastej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. zaczynam obserwowac;)
    zapraszam : http://madllin.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak się tylko zastanawiam, skąd inspiracja co do tekstu. We wstępie, niewątpliwie pisanym własnoręcznie, użyłaś 'które' trzy razy w jednym zdaniu, a potem rozpisujesz się poetycko i elokwentnie. Tak szczerze- czytałaś gdzieś jeszcze o tej kolekcji? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaach, znowu wychodzę na idiotkę ;c Na komputerze piszę bardzo szybko i jakoś tak automatycznie wręcz (to pewnie wpływ ciągłego używania komunikatorów internetowych, etc.). Faktycznie, tej pierwszej części jakoś tak nawet nie sprawdziłam (co chyba zaraz nadrobię ;D ).
      Co do tekstu to wszystko pisałam od siebie. O pokazie czytałam tylko na style.com i stamtąd też wzięłam większość zdjęć (reszta z tumblra).

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. fakt, pokaz godny uwagi (zresztą jak wszystko od Karla <3)
    a modelki prezentują się niczym leśne księżniczki elfów!

    OdpowiedzUsuń
  10. mi się też strasznie podoba makijaż ! ślicznie mają pomalowane oczy <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Zapraszam do obserwowania bloga.